Visual Merchandising, jeden z najważniejszych instrumentów marketingowych w firmach odzieżowych.

To visual merchandising otwiera drzwi sklepu wartościowym i wiernym klientom.

Nowy marketing każdego dnia kreuje nowe narzędzia, które poprzez przyciągnięcie i zjednanie kupujących, maksymalizują sprzedaż. Topowe marki, dysponujące ogromnym budżetem, rzeszą specjalistów oddanych budowaniu atrakcyjnego i przekonującego wizerunku swojego brandu, od lat wiedzą, że najefektywniejszym instrumentem marketingu, zwłaszcza w branży odzieżowej, jest visual merchandising, wprowadzający klienta w świat interakcji z marką. Świat komunikacji, inspiracji i emocji, wiodących finalnie przez zauroczenie, zrozumienie i zaufanie do działania, czyli zakupu.

Dziś klient stał się wymagający, nie chce jedynie produktu, ale szuka przy tym unikalnych i nowych doświadczeń. Same promocje cenowe nie skłaniają go już do zakupu, stają się niewystarczające. Klienci pragną nowego doświadczenia zakupowego, inspiracji, poczucia związku z marką, a nade wszystko chcą czerpać przyjemność z doznań zakupowych. Sklepik, wrzucony gdzieś pomiędzy tętniące życiem, popularne salony dominujących marek, wydaje się być niewidocznym dla przepływającego obok tłumu, pozbawionym szans na pozyskanie kupujących. Tymczasem istnieje skuteczny sposób na to, by nie ponieść porażki w konkurencji z silnymi sieciami handlowymi i stale maksymalizować zyski płynące ze sprzedaży. Ten sposób to visual marchandising - profesjonalny marketing sensoryczny, którego język jest najskuteczniejszy, bo odwołuje się do wszystkich zmysłów, bo przyciąga uwagę, zdobywa klientów; bo kreuje unikalne doświadczenia. Zwiększa sprzedaż, bo uświadamia potrzeby, wspiera kupującego w decyzji, zachęca do wypróbowania i wiąże na stałe ze sklepem.

Efektywny visual merchandising czerpiąc z najnowszych trendów w kulturze, sztuce, modzie buduje świat atrakcyjny i przyjazny wobec klienta. Przemyślana, dobrze zaprojektowana, chwytliwa witryna sklepu to szansa by zostać zauważonym. Okazja by z mnogości definiującej naszą współczesną rzeczywistość, klient „wyłowił” właśnie ten sklep, poczuł się zaintrygowany, zainspirowany i do niego wstąpił. Właściwie zorganizowana przestrzeń przy wejściu, zachęcająca do przekroczenia progu, intuicyjna ekspozycja produktów, ułatwiająca poszukiwanie towarów, podpowiadająca nieuświadomione potrzeby, komunikująca, że oto trafił do miejsca, gdzie znajdzie wszystko, czego pożądał, co da mu nowe możliwości. W tym spotkaniu klienta z produktem to starannie przemyślane standardy visual merchandisingu pozwolą kupującemu dostrzec okazję, poddać się spontanicznej chęci posiadania. Umiejętnie zbudowana atmosfera w punkcie handlowym, odwołująca się do wszystkich zmysłów, zatrzyma gościa we wnętrzu sklepu odpowiednio długo, aby nie stracił on żadnej dobrej okazji... i wrócił w poszukiwaniu kolejnych pozytywnych doświadczeń. Komfortowe oświetlenie, koncentrujące wzrok na walorach produktu, zachęcające do dotknięcia, przymierzenia, wreszcie posiadania, czy aranżacja mebli, ułatwiająca i stymulująca zakup, to wszystko potrafi uczynić sklep przyjazną przestrzenią, do której chce się wracać. Visual merchandising czyni z marki przyjaciela, z którym pragnie się wchodzić w interakcję, a małym sklepikarzom daje do rąk najefektywniejszą broń w walce z silną konkurencją.

 

autor:

Visual merchandising expert,
Damian Kądziela