Pasjonat, kreator, artysta marketingu, czyli Visual Merchandiser.

 

Stanowisko Visual Merchandisera to nie zwyczajna profesja, ale raczej misja podszyta wielką pasją, wrażliwością estetyczną, potrzebą ekspresji. To zajęcie dla ludzi otwartych na zmiany, dynamicznych, wszechstronnych, którzy potrafią być wnikliwymi obserwatorami, analitykami, organizatorami, a jednocześnie kreatorami i wizjonerami. Skupienie w jednej osobie cech niekiedy całkiem skrajnych wynika ze splotu dziedzin, z którymi na co dzień obcuje Visual Merchandiser. Obeznany z modą, psychologią klienta, narzędziami efektywnego marketingu i etosem pracy, jest on specjalistą, bez którego branża fashion nie może funkcjonować, i który stał się najbardziej pożądanym pracownikiem w handlu detalicznym.

 

Po pierwsze: pasja. Niekiedy wyprzedza ona decyzję o objęciu stanowiska Visual Merchandisera, a niekiedy jest przyjemnym tego efektem. Dzięki pasji rodzą się pomysły, z niej płynie chęć działania, odwaga, pewność w decyzjach. Visual Merchanadiser jest znawcą trendów modowych, miłośnikiem designu, specjalistą marketingu i technik sprzedażowych. Nieustannie się rozwija i edukuje. Pasja rodzi w nim silną potrzebę doskonalenia się, aktywizuje, obdarza natchnieniem i ostatecznie nakazuje urzeczywistnić pomysły, idee i wizje, popycha do tworzenia.

 

Po drugie: kreacja. Niewątpliwie praca Visual Merchandisera to przede wszystkim nieustanny proces twórczy. Budowanie świata komfortowego obcowania kupującego z marką, sklepem, produktem. Aranżowanie atmosfery przyjaznej, gościnnej, funkcjonalnej, nastawionej na potrzeby klienta i w sposób subtelny, lecz skuteczny, inspirującej go do działania, czyli zakupu.

 

Po trzecie: marketing. Zadowolenie z działania, jakie płynie z artystycznej ekspresji, zawsze towarzyszące produktywnemu Visual Merchandiserowi, zyskuje mocną nadbudowę, która w postaci satysfakcji z konkretnych, mierzalnych efektów pracy czyni tą profesję wyjątkowo atrakcyjną. Skuteczność działań Visual Merchandisera, efekty jego współpracy z działem marketingu, działem handlowym czy sekcją zakupów, zawsze uwidaczniają się we wzroście wskaźników sprzedaży, a poczucie sukcesu napędza kolejne pomysły, angażuje i mobilizuje.

 

Visual Merchandiser nigdy nie nudzi się w pracy, nie wie czym jest rutyna, bo każdy kolejny dzień stawia przed nim nowe wyzwania, pozwala mu stale się doskonalić. Komunikacja to jego żywioł. Gdy przemawia obrazami, dźwiękami czy zapachami do klienta, czy debatuje ze współpracownikami, jest zawsze w tym skuteczny, refleksyjny i otwarty. To pożądany fachowiec, pasjonat, kreator, artysta.

 

 

 

autor:

Visual merchandising Expert,
Damian Kądziela
19 czerwca 2018

Visual Merchandising

school&service

 

ul. Ostrobramska 75C

04-175 Warszawa

e-mail:

kontakt@visualmerchandising-school.pl

tel: +48 73 07 444 07

 

Polub nas na Facebooku

Przydatne linki

 

Artykuły

Praca

Kontakt z nami

QR Code

© 2017-2018 Visual Merchandising school&service. 

All rights reserved.