Pracownik pozbawiony szkoleń to widmo pustego sklepu.

 

Ogromna dynamika zmian, jakim nieustannie podlega rynek w sektorze handlu odzieżą, stawia przed detalistami coraz większe wyzwania i zmusza do korzystania z nowych narzędzi marketingowych. Sprawna, oceniana wysoko  przez klientów za swą przydatność obsługa sklepu to jedno, a zarządzająca kadra dostarczająca placówce realnych zysków to już całkiem odmienna kwestia. Dziś każdy manager sklepu odzieżowego musi być specjalistą, rozeznanym zarówno w technikach sprzedażowych, trendach modowych, jak i metodach faktycznie przekładających się na wzrost sprzedaży. Prawdziwym, chociaż cichym, sprzedawcą w nowoczesnych butikach i salonach jest bezsprzecznie Visual merchandising. Bez profesjonalnie opracowanej taktyki marketingu wizualnego, bez znajomości jego dyrektyw i prawidłowego przełożenia jego zasad na działanie, kolejne sklepy upadają. Dlatego tak istotna jest dbałość o rozwój kompetencji pracowników w firmie. To ich, profesjonalne i zgodne ze strategią marki, działanie przynosi wzrost sprzedaży i w konsekwencji realne zyski. 

 

Oprócz zgranego zespołu, nastawionego na rzetelną realizację taktyki Visual merchandisingu, za powodzenie na polu sprzedaży, odpowiadać musi ponadto strateg – koordynator wszystkich działań Visual merchandisingu, osoba funkcyjna, która jako starannie wyszkolony specjalista dopilnuje realizacji standardów firmy, zadba o każdy aspekt multisensorycznej oprawy służącej sprzedaży. Wyposażony w praktyczną wiedzę, obeznany w tajnikach tworzenia angażujących witryn, skutecznej ekspozycji asortymentu czy w dobrych praktykach kreowania nastroju, sprzyjającego zakupom, fachowy Visual merchandiser jest w stanie znacznie zwiększyć zyski każdego sklepu.  

 

Dlaczego warto inwestować w rozwój pracowników?

 

 

 

 

 

 

Nie sposób ponadto przecenić zalet płynących z inwestycji w szkolenia kadr. Pracownicy chcą się rozwijać, potrzebują nowych kompetencji, by dobrze czuć się na swoim stanowisku i postrzegać swoje obowiązki jako faktycznie istotne, przekładające się na wymierne efekty. Zyski w postaci satysfakcji, ale i zyski materialne dla firmy, i finalnie dla niego samego. Pracownik, o którego potrzeby pracodawca się troszczy, któremu stawia nowe wyzwania, w którego inwestuje, odwdzięcza się mu większym zaangażowaniem, lojalnością. To z kolei eliminuje ryzyko braków kadrowych, których uzupełnianie zawsze wiąże się z dodatkowym nakładem finansowym, stratą czasu i klienta, nim nowy pracownik osiągnie oczekiwaną biegłość w swoim fachu i zrozumie relację produkt-brand. Warto i trzeba szkolić kadry, bo doceniony pracownik to pracownik zadowolony, wierny i zmotywowany, a jeśli dodatkowo jest profesjonalistą, gwarantuje powodzenie każdego projektu.

 

 

 

autor:

Visual merchandising Expert,
Damian Kądziela
05 czerwca 2018

Visual Merchandising

school&service

 

ul. Annopol 4, lok. 218

03-236 Warszawa

e-mail:

kontakt@visualmerchandising-school..pl

tel: +48 73 07 444 07

Polub nas na Facebooku

Przydatne linki

 

Artykuły

Praca

Kontakt z nami

QR Code

© 2017-2018 Visual Merchandising school&service. 

All rights reserved.