Projekt Slow Concept Store - świat refleksji, idei i wysokiej jakości.

 

Zjednoczeni ideą slow

Urzeczywistnienie założeń slow fashion w projekcie sklepu to wyzwanie, które podjąłem w ostatnim czasie. Celem tej pionierskiej misji było stworzenie koncepcji miejsca, gdzie sprzedawcy, hołdujący wartościom slow, będą mogli w odpowiedni sposób zaprezentować swoje kolekcje. Moje zamierzenie było reakcją na potrzeby istniejące na rynku modowym i wynikało z pragnienia inspirowania tych, którzy dopiero zaczynają poznawać slow fashion. Nadrzędnym założeniem mojej koncepcji stało się skupienie we wspólnej strefie różnych projektantów, którzy zjednoczeni ideą slow, doskonale odnaleźliby się w kolektywnym projekcie, ale jednocześnie uzyskaliby szansę wyróżnienia się, za sprawą celowego sposobu organizacji sklepu.

 

Razem i osobno

Uznałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie specjalnych stref, pozwalających efektywnie przedstawić ofertę części projektantów i ich wyróżnić, bez szkody dla pozostałych. Tak pojawił się koncept „wysp”, miejsc ekspozycji dostępnych czasowo każdemu z projektantów, kwintesencja tego, cow danej chwili prezentuje on na tzw. ściance, czyli w części salonu przynależnej mu na stałe. Wyspy, ulokowane w centrum przestrzeni sklepowej, są dogodną okazją do skuteczniejszej promocji projektantów. Ponadto ich wymienność w uprzywilejowanych strefach nikogo nie faworyzuje, w zgodzie z zasadami uczciwego handlu i konkurencji. A szansa zindywidualizowania w zakresie prezentacji kolekcji, umożliwia twórcom uwydatnienie swojej odmienności i podkreślenie swoich specyficznych walorów.

 

Slow w ogóle i w każdym szczególe

Projekt sklepu dla Slow Concept Store to skonkretyzowanie idei siły jedności w różnorodności w ogólnej wizji salonu, ale też przełożenie najistotniejszych zasad slow fashion w detal. Wybór konkretnego mebla, wieszaka, dekoracji czy oświetlenia. Finalnie z założycielami Slow Concept Store, zdecydowaliśmy się na mocno zindywidualizowany charakter aranżacji salonu.

 

Ekskluzywny zakątek

Moment przekroczenia progu sklepu zapowiada zanurzenie się w odmiennej rzeczywistości zakupowej. Stąd drewniana witryna, manekiny z naturalnych materiałów i powitalny napis – „jestem slow”, który jest jednocześnie zaproszeniem do wejścia w świat refleksji, idei i wysokiej jakości produktu. Kojąca zieleń ścian, odwołująca się do natury, roślinności i, co ważne, kontemplacji, stanowi granicę tego nowego doświadczenia. Stanowiska projektantów rozmieszczone są na dużej powierzchni, gwarantującej swobodny ruch klientów. Dominującą w salonie zieleń, postanowiliśmy ze Slow, zestawić z różem dekoracji i dodatków. Jasna barwa światła, neutralizująca ciemną tonację ścian, sprzyjająca lepszej ekspozycji towarów i oddawania ich barw oraz proste, jasne meble z drewna, dopełniają całości. W salonie dominują naturalne surowce oraz przedmioty pochodzące z recyklingu. Drewniane meble niemal pachną lasem, ocieplają atmosferę, przypominają o szlachetnej pracy ludzkich rąk.

 

Unikatowe doświadczenia zakupowe

Wydzieliłem w sklepie, poza wyspami, osobne miejsce przeznaczone do ekspozycji obuwia i akcesoriów oraz odrębny regał z kosmetykami. W strefie z przymierzalniami wyznaczyłem przestrzeń na konkretne pomysły i inspiracje – OOTD (outfit of the day). Miejsce, w którym zamiast nerwowego oczekiwania, otrzymuje się chwile wypełnione dodatkową dozą natchnienia. Projekt tego typu sklepu zakłada oczywiście także staranny dobór mnóstwa drobiazgów, podnoszących komfort kupującego i efektywność sprzedającego. Wszystkie te elementy mają doprowadzić do stworzenia unikatowego miejsca, gdzie wstępu nie ma tandeta, brak odpowiedzialności, nieuczciwość. Do tego salonu przychodzi się po nowe doświadczenia zakupowe. Tu hołduje się wysoką jakość, indywidualność i refleksje.

 

Wyczekiwany finał

Projekt, dzięki zaangażowaniu wielu wspaniałych osób, ma szansę na rychłą realizację, której z wielkim zainteresowaniem wyczekuję. Spodziewam się, że urzeczywistnienie mojej koncepcji przewyższy  sam projekt, zaskoczy wszystkich swoją oryginalnością i efektownością aranżacji. A o tym które z moich propozycji zostaną wdrożone i jaki rezultat przyniesie ich wykorzystanie przekonamy się już w październiku. 

 

autor:

Visual merchandising Expert,
Damian Kądziela
20 września 2018

Visual Merchandising

school&service

 

ul. Annopol 4, lok. 218

03-236 Warszawa

e-mail:

kontakt@visualmerchandising-school..pl

tel: +48 73 07 444 07

Polub nas na Facebooku

Przydatne linki

 

Artykuły

Praca

Kontakt z nami

QR Code

© 2017-2018 Visual Merchandising school&service. 

All rights reserved.