Visual merchandising – booster sprzedaży!

 

Wskaźniki sprzedaży, uzależnione wprost od takich zmiennych, jak: liczba wejść, konwersja odwiedzającego w kupującego, średnia cena sztuki, liczba sztuk na paragonie, sprzedaż na m2 skutecznie maksymalizuje dobrze przemyślana i starannie wdrożona strategia Visual merchandisingu.

 

Teoria i praktyka, wywiedziona z wieloletnich doświadczeń, zgodnie potwierdzają, że efektowna witryna, intuicyjna i inspirująca ekspozycja, właściwe pozycjonowanie na półkach droższych produktów czy sugestywna prezentacja komplementarnych zestawów zakupowych, bezpośrednio przekładają się na wzrost i efektywność sprzedaży oraz maksymalizację zysków.

 

Liczba odwiedzających punkt handlowy ściśle zależna jest od umiejętności zdobycia uwagi potencjalnego klienta, zaciekawienia go, zaangażowania w niemal ułamku sekundy. Podstawową funkcją dekoracji w oknie wystawowym nie jest tylko, wbrew częstym opiniom, estetyczna prezentacja produktów oferowanych przez sklep, ale zdobycie, uwiedzenie, skuteczne zaproszenie klienta do wnętrza placówki. Witryny są niczym oczy, w które klient ma zajrzeć jakoby w duszę sklepu i dostrzec obraz na tyle atrakcyjny, inspirujący czy intrygujący, by poświęcić mu dłuższą chwilę.

 

Kiedy już przekroczy próg tego intrygującego świata, to co, jako witryna było obietnicą, musi stać się faktem. Wnętrze, jego wystrój i tzw. moodboard, aranżacja mebli czy kreacja focal points mają za zadanie opowiedzieć klientowi angażującą go historię, w której asortyment sklepu przeobraża się w towary, których się potrzebuje. Klient zaś, pobudzony silnymi emocjonalnie wyobrażeniami, zachęcony okazjami, czytelnymi promocjami, ukierunkowaną na walory towarów ekspozycją oraz zainspirowany nowymi trendami z opowieści visual merchandisera, zmienia się z odwiedzającego w kupującego.

 

Przemyślana strategia ułożenia towaru, umiejętne eksponowanie droższego produktu, stanowiącego istotny element opowieści, której poddał się klient, spowoduje, że chętniej, nieoczekiwanie nawet dla siebie, sięgnie po cenniejsze artykuły, ulegnie czarującej wizji posiadania i użytkowania. Prezentacja inspirujących, uzupełniających się elementów asortymentu jako zestawów, niemal gotowych do użytku czy właściwe ulokowanie i ekspozycja produktów impulsowych, drobiazgów koniecznych, stanowiących świetną okazję, to skuteczny sposób by klient zapragnął i kupił więcej.

 

Powszechna jest teoria, głosząca, że świetnym sprzedawcą w sklepie jest manekin. Ta potwierdzona praktyką myśl, każe pamiętać, iż znaczna część odwiedzających placówki handlowe, z różnych powodów, decyduje się na samodzielne poszukiwanie produktu. Wówczas jedynym narzędziem, który może efektywnie wpłynąć na to czy klient zdecyduje się na zakup, co, ile kupi i czy powróci do sklepu, jest skuteczny Visual merchandising.

 

autor:

Visual merchandising Expert,
Damian Kądziela
15 maja 2018

Visual Merchandising

school&service

 

ul. Ostrobramska 75C

04-175 Warszawa

e-mail:

kontakt@visualmerchandising-school.pl

tel: +48 73 07 444 07

 

Polub nas na Facebooku

Przydatne linki

 

Artykuły

Praca

Kontakt z nami

QR Code

© 2017-2018 Visual Merchandising school&service. 

All rights reserved.